روند ارزیابی

|
از جزئیات مراحل ارزیابی، آگاه شوید.

معرفی دوره

دوره‌ی مدیریت محصول سازمانی، با یک ارزیابی کامل آغاز می‌شود. جایی که طی مطالعه پیرامون نمونه‌ای مشابه با شرایط واقعی، افراد باید در جایگاه یک مدیر محصول تصمیم‌گیری کرده و داده‌های مورد نیاز خود را جستجو نموده یا تخمین بزنند.

برای انجام یک ارزیابی عادلانه، توجه به ابعاد مختلف زندگی حرفه‌ای شرکت‌کنندگان با نگاهی جامع در قالب ارزیابی رزومه، بیان انگیزه، پروژه‌های طراحی‌شده و در نهایت، گفت‌وگوی گزینشی صورت می‌گیرد تا افراد شایسته بتوانند در فضایی با کیفیت، آموزشی یکپارچه و عمیق دریافت کنند.

هر یک از گام‌های زیر به تفکیک، ارزیابی را برای شما روشن می‌کند:

گام نخست ارزیابی: رزومه و بیان انگیزه

گام نخست، با خوداظهاری متقاضی و به‌دست‌آوردن دست‌ کم ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، در موارد زیر آغاز می شود:

  1. رزومه (۳۵ امتیاز): ارزیابی مسیر‌ شغلی شخص، انعطاف‌پذیری، سخت‌کوشی، دانش و مهارت وی.
  2. بیان انگیزه (۲۰ امتیاز): انگیزه و شوق یادگیری و چشم‌انداز شخصی از مسیر شغلی.
  3. سابقه کاری (۱۰ امتیاز): متقاضیانی که دست‌کم دو سال تجربه در طراحی و تولید محصولات دیجیتال نداشته باشند، به‌طور خودکار از ارزیابی حذف می‌شوند. اگر اشتباهی در گزینش این گزینه رخ دهد، یک‌بار درخواست بازبینی در صورت ارائه‌ی مدرک معتبر وجود خواهد داشت.
  4. سطح زبان انگلیسی (۱۰ امتیاز): متقاضیانی که با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشند یا در سطح ابتدایی باشند، به‌طور خودکار از ارزیابی حذف می‌شوند. اگر اشتباهی در گزینش این گزینه رخ دهد، یک‌بار درخواست بازبینی در صورت ارائه‌ی مدرک معتبر وجود خواهد داشت.
  5. سمت شغلی فعلی (۲۵ امتیاز).

 

گام دوم ارزیابی: ارزیابی پاسخ‌دهی به پروژه‌ها

گام دوم ارزیابی با پاسخ‌دهی متقاضی به دو پروژه از چهار پروژه‌ی تعریف‌شده ادامه می‌یابد و به‌دست‌آوردن حداقل ۱۰۰ امتیاز، برای گذر از این گام نیاز است.

در این روش، نگرش فرد به کلیات طراحی نقشه‌ی راه و شیوه‌ی بازاریابی محصول سنجیده می‌شود و هدف، رسیدن به یک پاسخ مطلقا درست و دقیق نیست، بلکه شیوه‌ی تحلیل، روش حل مسئله و مدل نگاه‌کردن به آن هم دارای اهمیت و امتیاز است.

طی این ارزیابی‌ها چهار نمونه‌ی موردی در شرایط گوناگون تشریح شده که متقاضی باید حتما به دو نمونه‌ از آن‌ها پاسخ دهد. این پاسخ‌ها شامل انتخاب گزینه یا گزینه‌های درست، توضیح و تشریح علت گزینش است. در این‌جا نیز هدف، طراحی استراتژی و نقشه‌ی راه یک محصول به صورت کلی و فعالیت‌های بازاریابی مورد نیاز برای ورود و رشد آن در بازار است.

  • الگوی پذیرش:
    1. هر پروژه ۱۰۰ امتیاز دارد.
    2. از چهار پروژه باید تنها به دو پروژه پاسخ داده شود.
    3. مجموع امتیاز بالای ۱۰۰ به‌معنی پذیرفته‌شدن است.
    4. مجموع امتیاز کمتر از ۱۰۰ به‌معنی پذیرفته‌نشدن است؛ اگر چه امکان بازبینی وجود دارد.
  • الگوی امتیازدهی به هر پروژه (۱۰۰ امتیاز):

1- پرسش‌های تشریحی ۱۰ امتیازی

 – امتیاز از ۰ تا ۱۰ به گزینش ارزیاب

۲ – پرسش‌های تشریحی ۲۵ امتیازی

– امتیاز از ۰ تا ۲۵ به گزینش ارزیاب

۳- پرسش‌های ترکیبی (چهارگزینه‌ای و تشریحی)

بخش چهارگزینه‌ای در هر پرسش تا ۴ امتیاز

بخش تشریحی در هر پرسش تا ۶ امتیاز

گزینه‌ها دو الگو امتیازی دارند:

• سه نادرست و یک درست یعنی سه گزینه‌ی صفر امتیازی و یک گزینه‌ی چهار امتیازی

• هر چهار گزینه دارای امتیازاند؛ یعنی یک گزینه‌ی یک امتیازی، یک گزینه‌ی دو امتیازی، گزینه‌ی دیگر سه امتیازی و گزینه‌ی پایانی چهار امتیازی

گام سوم ارزیابی: ارزیابی در گفت‌وگوی گزینشی

گام سوم و پایانی ارزیابی گفت‌وگو با متقاضی به شیوه‌ی آنلاین و با شاخص‌ها و امتیازهای تعیین‌شده انجام می‌شود و به‌دست‌آوردن دست کم ۵۰ امتیاز برای پذیرفته‌شدن نیاز است.

برای تفکر سیستمی در کل ۵۰ امتیاز در نظر گرفته شده است:

– شکستن اجزای مسئله (۲۰ امتیاز)

– برقراری روابط عِلی (۲۰ امتیاز)

– مدل‌سازی (۱۰ امتیاز)

برای تفکر استراتژیک در کل ۵۰ امتیاز در نظر گرفته شده است:

– شناخت جایگاه شرکت‌ها در بازار (۱۰ امتیاز)

– تمرکز بر هدف خرید (۱۰ امتیاز)

– درک گذشته، حال و آینده شرکت‌ها (۱۰ امتیاز)

– پرسیدن پرسش‌های درست (۱۰ امتیاز)

– شناخت فرصت‌ها (۱۰ امتیاز)

روش گزینش پذیرفته‌شدگان برای پرداخت بورسیه‌ی کامل به شرح زیر است:

۱. دو تن از مستعد‌ترین پذیرفته‌شدگانی که بالاترین امتیاز را در همه‌ی گام‌های ارزیابی کسب نموده توسط ما به‌طور کامل حمایت می‌شوند.

۲. دو تن از عزیزانی که توان پرداخت شهریه را ندارند ولی پذیرفته شده‌اند، کافی است با ارسال یک ایمیل به دبیرخانه با عنوان «درخواست بورسیه‌ی کامل»، درخواست خود را مطرح کنند تا در صورت داشتن شاخص‌های زیر انتخاب شوند:

– شاغل‌بودن در شهرهایی غیر از کلان‌شهر‌ها

– داشتن سن کمتر از ۳۰ سال

– امتیاز بالا در ارزیابی

با اعضای هیأت ارزیابی ما آشنا شوید